Nehoda vlaku ve Studénce

10. srpna 2008 v 10:10 | David-R92 |  Železnice
Začal krásný páteční den - 08.08.08 - blížil se začátek OH v Pekingu a nikoho by ani ve snu nenapadlo, co se právě dopoledne stalo.


Dopoledne, když jsem byl zrovna u PC jsem si všiml hrozné zprávy. Asi po 10. hodině dopoledne ve Studénce narazil vlak EC 108 Comesius (jedoucí z Krakova do Prahy) do mostní konstrukce, která krátce před nehodou spaldla do kolejiště. Nebýt 10-ti minutového zpoždění nic by se nestalo. Stačilo i klidně kdyby vlak měl o minutu menší zpoždění. Vlak jel v tu chvíli 134 km/, narazil rychlostí 90 km/h. Vlakem jelo přes 400 lidí - většina jela na koncert Iron Maiden. Ve vlaku také cestovalo až 9 desítek Poláků.

Tuto nehodu nepřežilo 8 cestujících a asi 67 cestujících bylo zraněno, z toho 13 těžce. Vina spadá na firmu, která měla na starosti most a v případě dokázání viny budou České dráhy po nich vymáhat pokutu ve výši 121 miliónů.Klidně by stačilo, kdyby v tomto úseku byla výluka nebo pomalá jízda a škody by byly i o polovinu menší. Díky nehodě byly vlaky různě až kuriózně odkláněny. Například vlaky EC jedoucí z Polska do Rakouska a naopak byly odkláněny přes Val. Mez. a Frýdek-Místek, vlaky jdoucí a Slovesko přes Horní Lideč, vlaky z Polska do Prahy přes Krnov, Rychlíkové spoje Brno - Bohumín jsou ukončeny ve stanici Suchdol nad Odrou, stejně jako osobní vlaky v relaci Přerov - Bohumín. Dále je zavedena náhradní autobusová doprava v úseku Suchdol nad Odrou - Studénka, odkud jezdí do Bohumína kyvadlové soupravy tvořené elektrickou jednotkou 460 a dvěmi lokomotivami řady 749.Na trati 325 končí osobní vlaky ve stanici Sedlnice, odkud jsou cestující do Studénky přepravování autobusy. Cestující mezi Olomoucí a Ostravou mohou až do 24.00 využít spoje SuperCity bez zakoupení místenky.

Dnes 10.8.2008 České dráhy částečně obnovili provoz na jedné koleji, ale to neznamená, že už tímto vlakem všechny vlaky projíždějí. Rychost byla omezena na 30 km/h.Místem havárie projelo do sedmé hodiny ranní pouze pět mezinárodních rychlíků. "Postupně se budou vracet další spoje EuroCity, Intercity a v rámci kapacitní možnosti také rychlíky Brno - Přerov - Bohumín. Zatím ale nebudou jezdit vlaky Pendolino. Ty budou končit v Suchdole nad Odrou, odkud bude do Ostravy a zpátečním směrem jezdit náhradní autobusová doprava. Dálkové vlaky z Prahy na Slovensko zatím i nadále budou jezdit po odklonové trase přes Vsetín, Horní Lideč a Púchov.

Fotky z nehody: Tady a zde!

Fotky z odklonů: Tady a zde!

Video z odklonu:

ZDROJE


Obrázky a video: Želpage
 


Anketa

Jak se ti líbí blog? Nedostatečný určitě není ;-)

Výborný!
Chvalitebný!
Dobrý!
Dostatečný!

Komentáře

1 Karlicka Karlicka | E-mail | Web | 10. srpna 2008 v 22:44 | Reagovat

To co se stalo ve Studénce je hrozné neštěstí. Podle mě za to může ta stavební firma, která měla drahám nahlásit, že tam budou něco opravovat. Takhle zase akorát zbytečně zemřeli lidé.

2 Maruška =) Maruška =) | E-mail | Web | 16. února 2009 v 18:13 | Reagovat

Ahojky, docela ráda jsem si  po delší době přečetla nějaké jiné články o tomto tématu mimo mého blogu a zpravodaje ve Studénce.

To co se stalo bylo nejen smůla, ale také hodně velká chyba nejen na straně stavební firmy, ale i samotných dělníků, kteří na stavbě doslova chlastali... Tady to věděl pomalu snad každý (zvláště ti, co bydlí nejblíž k tomu nešťestí).

Co mě, ale opravdu hodně vždycky vytočí, je když média papouškují něčí názor, že kdyby vlak neměl 10 minut zpoždění ta by se to nestalo!!! To je naprosto nelogické. Skoro nikdo pak neví to, že následky mohly být ještě horší! Ve stejnou dobu jako měl vlak EC Comenius zpoždění 10 minut, tak měl zpoždění i malý osobní vlak z Kopřivnice (taky deset minut)... Představa, že by most spadl na vlaky dva by bylo ještě horší...

A za druhé, vlaky ve Studénce jezdí pořád, takže pokud je fakt, že ten most 7.8. špatně přpevnili (neb to se taky myslím nikde nepsala, že asi 12 hodin před pádem mostní konstrukce, byl most teprve nad koleje umístěn), tak by spadnout mohl kdykoliv... A je jedno jestli by to bylo o 10 minut dříve nebo o 20 minut později.

3 Kája Kája | Web | 25. června 2011 v 9:16 | Reagovat

Hele, byli tady Mejdni, stalo se neštěstí. Byli tady letos, začíná se to rozuzlovat. Třeba to bude při příští návštěvě vyřešené? Každopádně chudáci ti fanoušci, kteří tam tehdy jeli.

4 petr grim petr grim | E-mail | 23. listopadu 2014 v 12:42 | Reagovat

Vina byla zcela na straně firmy.tento vysunovany fragment neměl být sunut nekvalifikovanymi dělníky z Ukrajiny a navíc bez úplné výluky provozu na trati.fy kripl a vedl ušetřila, bohužel za jakou cenu.neslyšel jsem o tom,že by někdo z tzv odpovědných vedoucích šel sedět. Prostě hnus v této zemi.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama