Czech Raildays 2012

24. června 2012 v 21:00 | David |  Železnice
Již po páté jsem se zúčastnil tohoto největšího českého drážního veletrhu. Třikrát jako pořadatel a v posledních dvou letech (včetně letoška) jako návštěvník.


Místo nekonečných odstavců, které by bavily jen železniční nadšence, to pojmu formou fotoreportáže. Takže by se to mohlo líbit i těm, kteří k železnici nemají takový silný citový vztah. :-D V článku bude celkem 14 fotek. Mohlo bych jich být klidně 140. Nechtěl jsem fotit každou blbost, ale spíše vlaky a situace, které mě nějak zaujaly. Pojďme se tedy na to podívat... ;-)

Sysla, jak se tomuto řídicímu vozu říká, jste mohli vidět i na loňském veletrhu. Svést se s ním můžete například na trati Pardubice - Česká Třebová, kde jsem ho i několikrát viděl, ale nebyla příležitost se s ním svést.

Na letošní veletrh přivezli nejnovější (76.) CityElefant. Je plný novinek a vylepšení. Nejvíce mě zaujalo toto SOS tlačítko.

A ještě CityElefant (CE) z venku. Tato souprava má druhou verzi Najbrt nátěru, který se mi líbí více, než první. Už od začátku jsem byl proti Najbrtu, protože přece jen původní nátěr byl nejlepší (foto). Třeba ta šedá barva právě měla symbolizovat slona. Současný nátěr symbolizuje maximálně jakousi jednotnost nátěrů. Najbrt se ale stále vylepšuje, takže si pomalu nemám u CE na co stěžovat. :-D

Lokomotiva 380 v nátěru fotbalového šampionátu EURO. Druhé čelo se mi líbí více. Vypadá stejně, akorát je modré (foto). Tato lokomotiva, spolu s dalším vozem, který je zapojen za touto lokomotivou, vezla naše fotbalisty na EURO. Další info se dozvíte u onoho vozu.

RegioPanter (RP) - řekl bych menší konkurent k CityElefantu (CE). Sice je pouze jednopodlažní, ale také bude určen pro příměstskou dopravu, má oddíl první třídy, je nízkopodlažní atd. RP je schopný dosáhnout provozní rychlosti až 160 km/h (CE pouze 140 km/h).

Tradiční celkový pohled na veletrh - v minulých článcích pokud byla fotka, tak právě se týkala celkového pohledu.

Pak jsem si ale řekl, že to zkusím z jednoho místa, aby šla vidět expozice nalevo.

A nakonec pohled na pravou stranu. To však není celý veletrh. Plno stánků se ještě nacházelo uvnitř "hangáru" vpravo.

Velice zajímavý vůz. S podobným jsem se nikdy nesetkal. Musím říct, že Poláci svými vozy nikdy nezklamou. Uvnitř si sednete do velmi pohodlné sedačky a v zatemněném velkoprostorovém voze můžete sledovat na LCD televizi film. Opravdu chytré. Škoda, že nic takového nejezdí u nás, ale třeba jednou bude... :-)

Zrekonstruovaný restaurační vůz. Ještě v minulém jízdním řádu tyto vozy "brzdily" vlaky vyšší kvality IC/EC. Proč? Protože to byly většinou jediné vozy, které měly maximální provozní rychlost stanovenou na 140 km/h. Zbytek vlaku včetně lokomotivy bylo schopno jet 160 km/h. Díky těmto rekonstrukcím už nemá vlaky co brzdit. Četl jsem vlnu kritiky na tento vůz, hlavně co se týče pohodlí a samotného uspořádaní interiéru. Pokud vás to zajímá, můžete si o tom přečíst článek včetně fotek zde.

A tedy je onen vůz, na který jsem vás odkazoval výše: Vůz první třídy Ampz v EURO nátěru, který byl připojen k již zmiňované lokomotivě 380 EURO. V tomto voze se vezli naši fotbalisté. Zrovna jak jsem byl uvnitř, tak to někdo říkal.

Stánek s informačním systémem (PC s programem na tvorbu hlášení + nástupištní informační tabule). Co byste řekli na to, kdybyste stáli na nástupišti a najednou na tabuli vidíte v políčku "Směr" text, který vidíte na fotce? :-D

Když jsem šel na svůj vlak, všiml jsem si, že za chvilku odjíždí fanouškovský vlak do Varšavy, a to na zápas Čechů s Portugalci, který jsme nakonec prohráli. Chtěl jsem natočit video odjezdu, protože vlak byl opravdu dlouhý (zhruba 15 vozů), ale vybila se mi po této fotce baterka. Stejně by to video stálo za starou belu, to vím. :-D Našel jsem však fotku z choceňské kamery, kde můžete vidět celý vlak. Foto zde.

Na jednotlivých stáncích jsem si v minulosti rád bral propisky. Měl jsem jich tolik a teď z nich nemám snad ani jednu. Jaká škoda. Letos jsem si vzal pouze obyčejnou tužku od Škody a tuto nálepku, kterou jsem si nalepil na svůj notebook. :-)


P. S. Dnešní anketa je velice jednoduchá - byli jste na tomto veletrhu či ne? Právě protože si myslím, že bude většina odpovědí záporných, zjednodušil jsem anketu pouze na tyto dvě odpovědi. Jinak by to bylo samozřejmě rozsáhlejší. Pokud jste tedy na veletrhu byli, tak napište, jak se vám to líbilo a zda jste byli poprvé nebo už po x-té. Pro ostatní: Byli jste někdy na jiném drážním veletrhu, třeba v zahraničí (např. InnoTrans)? Předem díky za vaše ohlasy. ;-)
 


Anketa

Byl/a jsi někdy na Czech Raildays v Ostravě?

Ano
Ne

Komentáře

1 Goldík Goldík | Web | 24. června 2012 v 22:15 | Reagovat

O tomhle veletrhu slyším poprvé :-) Ten Euro vlak se mi líbí :-D

2 Sever-rat Sever-rat | E-mail | Web | 26. června 2012 v 14:03 | Reagovat

Také jsem o tomto veletrhu nikdy neslyšel, ale jsem fanda vlaků..také nehraji nic jiného než Open TTD, zda to znáš..

3 David David | Web | 26. června 2012 v 14:43 | Reagovat

[2]: To mi nic neříká, ale hraju TRS 2006, což je snad nejznámější simulátor. :-)

4 Goldík Goldík | Web | 27. června 2012 v 17:19 | Reagovat
5 pavel pavel | Web | 29. června 2012 v 23:27 | Reagovat

Jedna lokomotiva hezčí než druhá, i když já raději holky. :-D  :D

6 Hanka Hanka | Web | 2. července 2012 v 8:22 | Reagovat

Jé, mašinky :-D Jak já ty stroje tak strašně ráda vidím :-D

7 f f | 3. července 2012 v 16:38 | Reagovat

Vlak dále pokračuje ve směrru: Vybouchne to! Ustupte! :d

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama