Poznávací zájezd v Paříži (1. - 5. 5. 2013) - část 2/2

19. května 2013 v 20:00 | David |  Deník

POKRAČOVÁNÍ MINULÉHO ČLÁNKU!!! ;-)

Poznávací zájezd v Paříži (1. - 5. 5. 2013) - část 1/2

3. DEN - PÁTEK, 3. 5. 2013

V 8 ráno jsme odjížděli z hotelu. Autobus musel přes noc 9 hodin stát a toho jsme se řídili. V 9:00 jsme přijeli do slavného Versailles, kde jsme měli čas až to 13:00. Počkejte, až uvidíte ty šílené fronty na fotce. Ale ony šly celkem rychle. Zvlášť ti, co měli předem zakoupené "muzejní karty" (o nich později), čekali méně ve frontě. Jelikož holky muzejní kartu neměly, museli jsme se oddělit a já šel tedy na prohlídku sám. Prošel jsem si tedy celý zámek, nafotil milion fotek a pak se vydal do zahrad. Očekávaly se v 11:00 zpívající fontány, ale díky rozkopanému potrubí se nic nedělo. Po prohlídce mi zbylo dost času. Holky jsem nenašel, a tak jsem se vydal na odlov pár kešek (hra Geocaching - EN, CZ). Našel jsem celkem čtyři, i když v plánu jsem měl pět. I tak je to úspěch a jsem rád, že se mi obohatily z mnoha hledisek mé statistiky. No i díky keškám jsem tak tak dorazil na odjezd autobusu. Přes komplikace jsme odjeli po 13. hodině od zámku. Následovala prohlídka moderní čtvrti La Défense (13:45 - 15:45), kde jsme mj. zakoupili v obchodě pravé francouzské sýry (během přestávky). Poté jsme se vydali na ještě slavnější Vítězný oblouk, který postavil Napoleon na počest vítězství v bitvě u Slavkova. Kolem něj je šílený kruháč s 12 výjezdy. Platí zde přednost zprava. V 17:30 jsme se vydali na metro. Francouzi mají sice 15 nebo 18 linek, ale velmi chytře promyšlené. Každá linka a směr má svoje místo - vchod. Pokud se tím řídíte, nemůžete nastoupit do špatné soupravy. Jeli jsme 8 stanic na zastávku Pigale. Kousek od stanice byl slavný podnik Moulin Rouge (18:00). Následně jsme se vydali na nejvyšší místo Paříže - pokud nepočítáme Eiffelovku - prostě největší kopeček, a to na ten, na kterém se nachází bazilika Sacra Coeur (18:30 - 19:00). Poté jsme měli čas od 19:10 do 21:00 prohlédnout si nedaleké náměstíčko, kde dominovali hlavně malíři. Člověk si sedl a malíř ho namaloval - spíš nakreslil, abych byl odborný. Nejhorší, jak ti umělci furt otravovali, i když jste jim řekli stokrát NON (ne). S holkama jsme si řekli, že si dáme pivo. S obsluhou jsme se nějak anglicky domluvily, co chceme. Jaké pak bylo překvapení, když po přinesení účtu tam bylo napsáno přes 32 € za 4 piva. :-D Za tuto cenu teda nic moc. Zvlášť, když jiní tvrdili, že měli Heineken za 2 €, tak to naštve. :-D No pivě jsme se vydali do ulice, kde co obchod, to suvenýry. Nikde nic jiného. Takže tady jsme se dlouho zdrželi, stejně jsme měli plno času. Ve 21:00 jsme odjeli autobusem na noční prohlídku Paříže. Cíl: Blikající Eiffelovka, která prý bliká každou noc od 22:00 již hodně let (možná i 10). Ráno neměla průvodkyně žádné informace o tom, zda budou ve Versailles zpívající fontány. Nakonec nefungovaly. O blikající Eiffelovce taky nic nevěděla, tak jsme tam šli s jistotou 50 %. Aspoň jsme si nafotili svítící Eiffelovku. Ale jak se začali ti lidi kupit a navíc dole sílila nějaká fontána, zklamali by tisíce lidí, kdyby to nepustili. Ale nakonec se tedy Eiffelovka rozblikala. Mám to nafocené i natočené. Není to z fotek a videa tak výrazné. To se prostě musí zažít, to je jasné.

Pak jsme odjeli na hotel. Kde jsme dorazili ve 23:00. Když si to vemete, tak to vychází na 15hodinový výlet. Celkem síla, co? Ten den jsem byl ještě unavenější a další den jsme měli vyjíždět zhruba stejně, jako v pátek, takže nic pozitivního...

Versailles - fronta.

Versailles - vstupní nádvoří.

Versailles - zahrady.

La Défense.

Vítězný oblouk.

Bulvár Champs Elyseés (z Vítězného oblouku).

Metro.

Moulin Rouge.

Sacré Coeur.

Svítící Eiffelovka.

Blikající Eiffelovka.

4. DEN - SOBOTA, 4. 5. 2013

V 8:10 jsme vyjeli z hotelu na poslední den strávený v Paříži. V 8:45 jsme byli u Eiffelovky. Všimli jsme si, kde sídlí české velvyslanectví. Takže kdybychom se ztratili, víme kam jít. :-D No tak jsme čekali ve frontě na vstup. Bylo sice 8:45, ale otevírali až v 9:30. Stáli jsme frontu na schody. Fronta na výtah byla podstatně delší. Navíc člověk víc utratil. Díky schodům jste se hezky prošli, ušetřili jste čas i peníze. Do druhého patra vedlo celkem 669 schodů (přesně tolik fotek mám i ze zájezdu - úmyslně). Do prvního patra zhruba o polovinu míň. Ale utíkalo to celkem rychle. Na každém desátém schodě bylo číslo, takže jste to nemuseli počítat. Jednou jsem i jednou zakopl - to bych nebyl jinak já. :-D Z druhého patra do třetího (tedy na samotný vrchol) sice vedly schody, ale jezdilo se pouze výtahy. Byly čtyři a každý kapacitu asi na 22 lidí. Hlavně rozjezd, ale i samotná jízda připomínala pouťovou atrakci. Jak jsme dojeli na vrchol, ukázala se mám Paříž v celé své kráse. Počasí vyšlo perfektně. Uvidíte z fotek. Ale fotky jsou fotky. To se musí zažít, aby to stálo za to. Fotky jsou jen na ukázku. No a co jsme sešli schody, měli jsme chvilku čas do 12:15. Dali jsme si palačinku s Nutelou - MŇAM. Následně jsme se přesunuli na plavbu lodí po Seině (od 12:35). Byla to celkem nuda. Lodička jela pomalu, většinu památek jsme už viděli, takže jsme celkem dost usínali. :-D V 14:05 to skončilo. Poté jsme měli čas do 19:00, kdy odjížděl autobus - úplně na cokoliv. Tak jsme se s holkama a ostatními vydali do Louvru, kde jsme ještě nebyli. Venku jo, ale ne uvnitř. Došli jsme tam v 15:30 a strávili tam hodinku. Co nás hlavně zajímalo - Mona Lisa. Co taky jiného by mě mohlo zajímat jako absolutního laika v oblasti umění, že? :-D V Louvru je prý tolik exponátů, že kdybyste nad každým strávili 30 sekund, trvalo by vám to celkem 3 roky. Drsné, co? :-D Tak jako prohlídli jsme si i jiné tématické výstavy (Egypt apod.), kde bylo málo lidí, ale hlavně nás zajímala Mona Lisa. Tam byly však mraky lidí. Před obrazem pravděpodobně neprůstřelné sklo, 3 lidi od ochranky atd. No pak jsme se procházeli dál po muzeu, ale nějak nás to nenadchlo, tak jsme šli ven, kde jsme si dali něco dobré k snědku. Hledali jsme obchod. Poprosil jsem o pomoc moji drahou (ne cenově) GPS-ku. Tam mi našla jakýsi "K-market". Jásali jsme už předem, ale jak jsme vešli dovnitř, nestačili jsme se divit. Co věc - potravina, pití atd. - to čínské. Ani blbý rohlík nebo cokoliv jiného francouzského NE. Všechno právě od těch číňanů. No tady se nedalo opravdu nakupovat. :-D Tak jsme si pak na ulici koupili opět něco na způsob Panini. Nic lepšího nebylo. No a po zbytek odpoledne jsme si podívali, odpočívali, nudili se. Zájezd pomalu a jistě končil.

Ano, už je to tak. V 19:00 odjel náš autobus z náměstí Concorde směr Česká republika. Ještě poslední výklad naší šikovné průvodkyně o Francii a pak už výjezd z Paříže. Ve 20:30 jsme měli půlhodinovou pauzu na jídlo, hygienu atd. Po výjezdu nám pustili film ("Tajemství staré bambitky" a ještě něco). No ale to už jsme pomalu usínali a čekala nás dlouhá noc plná nepohodlí. Myslím kvůli spaní, jinak se mi jelo v buse dobře. :-)

Já pod Eiffelovkou.

Eiffelova věž - 1. patro.

Eiffelovka věž - 669. (poslední) schod přes 2. patrem.

Eiffelova věž - 2. patro.

Eiffelova věž - 3. patro.

Projížďka lodí po Seině.

Mona Lisa.

5. DEN - NEDĚLE, 5. 5. 2013

Někdy po půlnoci jsme překročili hranice Francie - Německo. Skoro o hodinku později pauza na benzínce (0:50 - 1:20). Pak jsem opět nějak spal a nespal. Když jsem se pak jednou vzbudil, zrovna jsme překročili hranice do Česka (5:15). Hned na první benzínce pauza (5:20 - 5:45). Čas na ranní kávu, snídani atd. Pak už jsme se pomalu loučili s prvním klienty. Předtím zaznělo závěrečné slovo naší paní průvodkyně a po něm samozřejmě velký potlesk - absolutně zaslouženě. Byla to super ženská. Věděla toho strašně hodně a snažila se říkat samé zajímavosti. I řidiči řídili bezvadně - zasloužili by si potlesk zvlášť. ;-) Pak tedy vystupovali lidé v Plzni, Berouně, Praze. Za Prahou byla krátká zastávka na benzince (8:30 - 8:45), kde nás opustila naše průvodkyně. V 9:40 autobus zastavil v Hradci Králové - na mé výstupní zastávce. Autobus samozřejmě pokračoval dále do domovské Poličky. Tímto vlastně moje "dovolená" skončila. V 10:05 mi jel vlak do Pardubic, takže úplně poslední část toho velkého výletu. Asi v 10:45 jsem dorazil na kolej, což byl pro mě definitivní konec toho všeho. Zazvonil zvonec a pohádky je konec. :-D

Odjezd autobusu z Hradce Králové.

ZÁVĚR - BONUS

No co říct závěrem. Byl to absolutně úžasný zájezd. Zezačátku mě všichni jenom strašili, ať si dám bacha na ulici na zloděje, ale nakonec to bylo v pohodě. Jen jednou u mě byl pokus o "něco", ale byl jsem absolutně v bezpečí díky holkám. Taky jak jsem zjistil, že jsem si kupoval tu drahou muzejní kartu úplně zbytečně, mě taky moc nepotěšilo. Ale co už, jinak to bylo super. I díky těm holkám. Nedát se s nimi do kupy, byla by to asi celkem nuda. Co se týká jazykového dorozumívání, tak pokud jsme nerozuměli francouzsky (většinou ne), tak jsme to zkoušeli anglicky. Vždycky to nějak dopadlo - nebyl problém. Jinak chytal jsem Wi-Fi kde se dalo. Normálně neuvěříte, ale jednou jsem se připojil na síť "Eduroam", na kterou se připojuji ve škole. Věděl jsem, že přihlášení platí po celou ČR, kde ta síť je, ale po celé Evropě - to jsem fakt nevěděl. :-D

Pokud jste v Paříži nebyli a uvažujete, rozhodně vám doporučuji tento zájezd. Byla to moje první zkušenost, takže těžko říct, jestli by byl někdo lepší, nebo horší, ale pokud si zvolíte CK KO-TOUR, určitě neprohloupíte. Opravdu to stojí za to. Teď třeba nabízí podzimní zájezd. Pak až koncem března a opět začátkem května. Květen je asi nejlepší. Mají tam i zájezdy typu Paříž + Anglie, ale tak záleží na vás. Přidávám odkaz na můj zájezd, resp. říjnový termín. Nutno podotknout, že díky výhernímu poukazu jsem dost ušetřil, ale i tak dost utratil, ale to neprozradím. :-D

CK KO-TOUR: Paříž a Versailles

P. S. A co vy, byli jste někdy v Paříži? Pokud ano a máte k tomu svůj článek, určitě napište do komentáře odkaz. Velmi rád si takový článek přečtu. Aspoň budu mít nějaké srovnání. Pokud článek nemáte, můžete se v komentářích rozepsat o vašich zážitcích. Pokud jste vůbec v Paříži, tak jestli byste jeli nebo ne a proč? Můžete o tom hlasovat i v anketě, ale preferuji hlavně komentáře. Předem díky za vaše ohlasy. ;-)