Představení mé bakalářské práce II

30. června 2014 v 20:00 | David |  Zajímavosti
Musím uznat, že minulý článek o mé bakalářské práci (BP) byl hodně obecný, mohli jste se dozvědět základní údaje jako název, anotace, také o průběhu psaní, vidět část BP atd. V dnešním článku se nejenže dozvíte podrobnosti k jednotlivým kapitolám, ale také si můžete celou BP přečíst. Jak se tak dívám, už v minulém článku je odkaz, odkud si můžete plný text BP stáhnout.


Kdo je netrpělivý a chce si rovnou přečíst plný text BP, nechť sjede dolů do kapitoly "BONUS...", kde je odkaz, ve kterém se dozví a získá vše potřebné. O BP budu psát velmi stručně, nechci opisovat jednotlivé pasáže, i když to tak možná bude vypadat (je to tím, že si toho ještě dost pamatuji, jak jsem psal a prezentoval).


ÚVOD

K úvodu bych napsal to, že ještě donedávna byl na trati Praha - Ostrava monopol národního dopravce České dráhy (ČD), což se změnilo koncem září 2011, kdy na trať vstoupil soukromý dopravce RegioJet (RJ), v listopadu 2012 se přidal další soukromý dopravce - LEO Express (LE). Konkurence přinesla mnoho užitku především pro cestující: snížení ceny, zvýšení služeb. Dopravcům však spíše uškodila (finančně). Nachází se zde stále plno problémů, které je potřeba řešit (viz mé návrhy).

1. KAPITOLA - DOPRAVCI

V první kapitole jsem provedl základní představení všech tří dopravců (ČD, RJ a LE): jejich historie, organizační struktura, mise (poslání), vize (výhled do budoucna), základní charakteristika spojů (kategorie, jízdní doby, řazení atd.) a ostatní informace včetně fotografií.

2. KAPITOLA - ANALÝZA DOPRAVCŮ

V druhé kapitole jsem se na dopravce zaměřil podrobně a provedl analýzu systému rezervace, srovnání cen na vybraných trasách, služeb v rámci jízdenky, základní přehled občerstvení, provozovaných vozidel, tarifního zvýhodňování cestujících atd. Správná analýza musí mít uvedeny výhody a nevýhody, což ani tady nechybí.

3. KAPITOLA - NAVRHOVANÁ ZLEPŠENÍ KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ

Konkurenční prostředí má však problémy, které je potřeba řešit, mezi ně patří: společné neuznávání jízdenek, nečekání na přípojné vlaky různých dopravců, neexistence nezávislého regulátora. Těmto problémům se věnují tři podkapitoly třetí kapitoly. Dále jsem na základě doporučení vedoucího BP vytvořil jakýsi koncept ideálního spojení bez ohledu na dopravce, který by spojení provozoval.

4. KAPITOLA - VYHODNOCENÍ NÁVRHŮ

V poslední kapitole jsem se zabýval vyhodnocením návrhů. Nejvýznamnější příležitostí konkurenčního prostředí je určitě zmíněné společné uznávání jízdenek - cestující by mohl na jednom místě zakoupit jízdenky na vlaky více dopravců najednou. Další příležitostí je čekání na přípojné vlaky různých dopravců, především jde o poslední večerní spoje, příp. i první ranní. Hlavně by bylo potřeba stanovit nezávislého regulátora, který by nejenže řešil spory mezi dopravci, ale i tyto problémy (návrhy).

ZÁVĚR

Z BP vyplývá, že cestující mají na výběr ze širokého spektra dopravců a jejich cen jízdného, nabízených služeb, provozovaných vozidel atd. Pokud byste se mě zeptali, který dopravce je nejlepší, odpovím vám, že objektivně žádný. Pokud byste však stanovili určité parametry (čas, cena, služby atd.), zde se už objektivně dá stanovit ten nejlepší. Stejně většina cestujících se rozhoduje podle svých potřeb - subjektivně. Konkurenční prostředí má plno trhlin, které je potřeba řešit, ale v době psaní BP nedošlo k žádnému výraznému posunu.

BONUS - PRŮBĚH STÁTNIC, PLNÝ TEXT + POSUDEK BP

Ještě se krátce zmíním o tom, jak probíhala samotná obhajoba BP. Něco už víte z článku Státnice 2014: den D. Samotné prezentování bylo pro mě v pohodě, protože komise mě celkem ignorovala. Když však pak přišlo na její dotazy, jeden její člen mou BP dost kritizoval. Například jsem prý přesně nedodržel osnovu. K tomuhle jsem se nemusel vyjadřovat, proto jsem mlčel, ale nesouhlasím (myslím si, že tak doslovně osnova být dodržena nemusí). Pak měl především připomínky k nezávislému regulátorovi (že prý Evropská unie ho stanovuje jinak - tak pardon, že jsem vymyslel něco vlastního a neobšlehl to), pak se ještě nejen on pustil do návrhu jízdního řádu a řešili jsme, jak je to možné a nemožné. Nakonec jsem dostal za 3, s čímž sice nejsem moc spokojen, ale hlavní je, že jsem u státnic uspěl. Pokud si přečtete posudek mého vedoucího, je mi vytknuta nárazovitá práce, což v minulém článku přiznávám, dále že mohly být podrobněji vypracovány důsledky jízdního řádu. Jeho známka 1- komisi asi neučarovala. Sám sobě bych si dal asi za 2. Včera si jeden kamarád BP četl, taky by mi dal za 2. Co vy? Připomínám, že na vysoké škole je stupnice 1 - 4, přičemž 4 znamená neúspěch.

V následujícím odkaze si můžete přečíst celou BP, posudek, případně se dozvědět jiné informace:

Analýza možností konkurenčního prostředí na trati Praha - Ostrava


Tak to je ode mě vše, přeji vám příjemné počtení, pokud se rozhodnete BP přečíst. Přijímám jakoukoliv kritiku i pochvalu, jen nezapomeňte na to, že o všem je už rozhodnuto a nic nelze vrátit, tedy opravit atd. :-)

---

P. S. Anketu nechávám stejnou z minulého článku o BP, takže to berte jako příležitosti vy, kteří jste ještě nehlasovali. V komentářích se můžete rozepsat o průběhu psaní BP či jiné "vyšší" práce, pokud jste měli tu čest. Pokud ne, můžete napsat, zda na výšce jste nebo se tam chystáte. Předem děkuji za vaše ohlasy, mějte se pěkně! :-)

---

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

 


Komentáře

1 Em s tečkou Em s tečkou | Web | 30. června 2014 v 21:46 | Reagovat

Tsie, te obdivuju, na svou bakuli nechci po tom vsem vypeti ani pomyslet, ne jeste, abych o ni psal clanek... to toho nemas dost? :-D

2 Kájulka Kájulka | 1. července 2014 v 13:15 | Reagovat

Taky mě překvapilo, že máš po takovém období plném stresu, chuť o všem psát :D Určitě si práci přečtu - dokonce se na to i těším, ale momentálně jsem úplně vyšťavená po zkoušku a do počítače už nemůžu koukat :D HROZNĚ MOC GRATULUJI a doufám, že ti vyjde pokračování :)) Jen mě pobavilo hodnotcení: Student pracoval nárazovitě s blížícím se termínem odevzdání :D :D

3 David David | E-mail | Web | 1. července 2014 v 20:04 | Reagovat

[1]:[2]: Kupodivu nemám problém o tom psát a celkem mě to psaní bavilo. :D Spíše mě přinutil fakt, že minule to bylo hodně obecné a byly tu nějaké připomínky atd., takže tento článek byl potřeba. Jinak díky. :-)

4 Andrea Andrea | Web | 1. července 2014 v 20:57 | Reagovat

Úžasné, úžasné!! Měla jsem v jednotlivých dopravcích, jejich ceně a dalších službách binec, ale tvoje bakalářka mi to úplně všechno vyjasnila a vím na co se koukat! Vlakem cestuji každý den a je to můj hlavní zdroj přepravy, takže se mi to moc hodilo. :) :)

Překvapilo mě že RJ zvyšuje ceny svých jízdenek, ale asi je to logické no. Můžu se zeptat, jestli ty osobně jezdíš raději s nějakým konkrétním dopravcem? Protože LE já moc nemusím.

Každopádně dobrá práce a s dovolením jsem si ji uložila pro další orientaci v případě potřeby :)

5 David David | E-mail | Web | 1. července 2014 v 23:02 | Reagovat

[4]: Díky moc, jsem rád, že ti BP pomohla! :-)

Jinak než LE přestal stavět v Pardubicích, vyhovoval mi nejvíce on, v poslední době jsem jezdil nejvíce RJ, ale občas jsem se rád svezl i SCP. Podle návrhu jízdního řádu 2014/2015 by měl LE zase v Pardubicích super, což by bylo super. :-)

Ale jinak beru, že každému sedí něco jiného. :-)

6 Andrea Andrea | Web | 2. července 2014 v 9:13 | Reagovat

[5]: No, jsem spíš člověk, který trpí předsudky, LE jsem ještě nejela, ale nějak mi nevyhovuje jejich systém rezervace jízdenek, a protože jsem člověk, který se hlavně potřebuje dostat z jednoho místa na druhé, nepotřebuji bonusy navíc, je mi jedno jestli dostanu zdarma nealko nápoj nebo čtivo. Kdybych nebyla člověk, který ve vlaku věčně nepracuje, tak jedu i ČD, ale kvůli práci jezdím RJ, kde je to přci jenom k práci jako stvořené.

7 David David | E-mail | Web | 2. července 2014 v 10:50 | Reagovat

[6]: V čem ti nevyhovuje rezervační systém? Mě to přijde v pohodě - jednoduché, rychlé atd. :-)

Jinak záleží, jakou práci myslíš, pokud práci na notebooku, řekl bych, že k tomuto účelu je lépe přizpůsoben LE než RJ.

8 Andrea Andrea | Web | 2. července 2014 v 12:55 | Reagovat

[7]: Musím si LE vyzkoušet, navíc mi nevyhovuje co se tras týče, možnost jezdit z Třince bez toho aniž bych si musela kupovat navíc jízdenky kvůli přestupům je hrůza. Takže jezdím raději RJ.

Jinak ne na notebooku nepracuji, spíše v papírech a v knihách.

9 Andrea Andrea | Web | 2. července 2014 v 13:41 | Reagovat

K tvému dotazu na mých stránkách - ne já bydlím v Bukovci, pokud tušíš aspoň trošku kde to je. Za Třincem Jablunkov, za Jablunkovem Bukovec :-D

10 David David | E-mail | Web | 2. července 2014 v 13:55 | Reagovat

[9]: JJ vím, tam jsem myslím byl, když jsme šli na trojmezí... :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama