Devátý vysokoškolský semestr za mnou

11. února 2016 v 20:00 | David |  Deník
Je to přesně 15 dní, co jsem úspěšně dokončil poslední zkoušku zimního semestru. Od té doby mám prázdniny, které mi skončí již příští týden (vlastně i pondělí poté bych měl mít volno). Jaký byl průběh semestru, jak jsem zvládl zkouškové období a co mě čeká dále? Nejen o tom si můžete přečíst v dnešním článku.



Průběh semestru

Tento semestr mi silně připomínal zimní semestr 3. ročníku bakalářského studia. Stejně jako předtím jsem musel začít pracovat na své závěrečné práci (předtím bakalářské, nyní diplomové), skoro v každém předmětu zpracovat projekt/semestrální práci atd. Myslím si, že to není náhoda, aby se dva semestry posledních ročníků nesly ve stejném duchu (určitě je to domluvené). Na druhou stranu je to dobrý trénink na psaní a následnou obhajobu závěrečné práce. Jak u mě bývá zvykem, své povinnosti v průběhu semestru jsem plnil spíše skoro na poslední chvíli, ale zvládal jsem je, což je hlavní.

Přece jen jednu odlišnost bych v tomto semestru našel, avšak jde o čistě individuální záležitost. Vůbec poprvé jsem si zapsal volitelný tělocvik. Z bohaté nabídky sportů se mi nejvíce zalíbil florbal, který jsem si následně zapsal do rozvrhu. Myslím si, že to byl dobrý krok a celkem lituju, že jsem to neudělal už dříve. Určitě nebude velkým překvapením, když uvedu, že jsem si ho přidal i do rozvrhu pro následující letní semestr.

Zkouškové období

Ještě neskončil první týden zkouškového období a mně zbývalo splnit poslední zkoušku (předmětů jsem měl celkem osm, zkouškou bylo zakončeno šest z nich). Někteří šikovnější kolegové měli po zkouškách již po první dni zkouškového období a nadělili si tak více než měsíční prázdniny. Jak je možné stihnout tolik předmětů tak rychle? Odpověď je snadná: předtermíny. Mnoho zápočtů a zkoušek jsem spolu s ostatními kolegy zvládl již v zápočtovém týdnu. Avšak nejsem tak dobrý, abych vše stíhal tak rychle (ani jsem to nepotřeboval), tak jsem si musel na své prázdniny o trošku déle počkat. Celkově to zkouškové nebylo úplně snadné, stejně tak ani úplně náročné. Trošku mě zklamalo, že zatímco v minulém ročníku jsem ze všech zkoušek (obou semestrů) nasbíral pouze dvě trojky, tak stejný počet jsem nasbíral už za toto zimní zkouškové. Lepší známku než dvojku jsem nevybojoval, šance ale určitě byly. Známky jsou i nejsou důležité, např. mohou mít váhu u státnic (pomoct nebo uškodit). Na druhou stranu, i když jsem byl v bakalářském studiu vyloženě sběratel trojek, státnice jsem zvládl.

I u zkouškového bych našel nějaké zvláštnosti, dokonce rovnou dvě. Vůbec poprvé za celé studium jsem využil možnosti opravit si známku ze zkoušky. Na zkoušce ze skoro nejjednoduššího předmětu jsem měl velkou smůlu a vyfasoval trojku. S tím jsem se nesmířil a šel na opravu. Tam jsem si dost věřil, ale opět jsem měl smůlu na těžký test. Díky dobře zvládnuté ústní části jsem si to vylepšil pouze na dvojku, se kterou se už smířil, byť jsem před zkouškou cílil výš. Druhou zvláštností jsou snad moje nejdelší prázdniny mezi zimním a letním semestrem. Spočítal jsem to přesně: 26 dní.

Co mě čeká dále?

Čas letí jako bláznivý, už přespříští týden mě opět čeká škola - letní semestr (přednáškové období). Pokud vyjde vše podle plánu, nejenže to bude poslední semestr navazujícího studia, ale taky celého studia vůbec. A ne, opravdu neuvažuji pokračovat dále, inženýr je podle mě strop mých možností, na víc mají jen ti lepší, mezi které se bohužel neřadím.

Slyšel jsem od kamaráda - absolventa, že i letní semestr bude z pohledu projektů/semestrálních prací velmi nabitý. Snad v každém předmětu budeme muset něco zpracovat, odprezentovat atd., prostě trénink na státnice. Nabité to budu mít především díky diplomce. Už mám schválenou jistou (analytickou) část a aktuálně pracuji na praktické části. Pokud jsem to ještě nezmiňoval, moje téma zní "Zvýšení stability jízdního řádu pomocí částečného zdvoukolejnění tratě Brno - Přerov ve stávající podobě". Jak to bylo u mé bakalářky, tak i k diplomce chystám podrobnější představovací článek.

Nezbývá nic jiného, než jen doufat, že všechno dopadne podle mých představ.

---

P. S. K dnešnímu článku jsem připojil jednu historickou anketu. Pokud jste v ní dosud nehlasovali, máte ještě možnost. Avšak budu rád především za vaše komentáře, můžete odpovědět třeba na jednu z těchto otázek: Jste na vysoké škole? Pokud ano, co a kde studujete a jak se vám tam daří? Pokud jste ještě na střední, chystáte se na vysokou (příp. na co a kam)? Pokud jste se po střední vrhli rovnou do práce, nelitujete trochu toho, že jste si neprodloužili mládí? :-) Uvítám cokoliv k tématu, za vaše reakce vám předem děkuji, mějte se pěkně. :-)

---

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

4. ročník

3. ročník

2. ročník

1. ročník
 


Komentáře

1 Ell Ell | Web | 19. února 2016 v 22:30 | Reagovat

Takže nejdřív bych ti chtěla pogratulovat :) abych řekla pravdu, neumím si představit, jak to na VŠ chodí. :-? I když bych tam jednou ráda studovala, co taky jenom s gymplem? :-D Ale ještě ani nemám ani maturitu. :D Docela tě chápu v tom tvém stropu, já ho budu mít taky níž než ti ostatní, co chtějí být JUDr. Mudr. a já nevím, co všechno. :-D A hodně štěstí v dalším studiu :)

2 David David | E-mail | Web | 21. února 2016 v 14:56 | Reagovat

Pokud tě zajímá cokoliv o dění na VŠ, klidně se zeptej. :-) Ano, hodně lidí z gymplu chodí na výšku, protože jen s gymplem by se těžko někde uplatnili. Díky a tobě přeji úspěšné odmaturování. :-)

3 Jindra Jindra | 28. března 2016 v 22:02 | Reagovat

A co že je ještě po inžinýrovi? Já myslel, že to je max.

4 David David | E-mail | Web | 28. března 2016 v 22:22 | Reagovat

[3]: po Ing. je toho ještě hodně, např. Ph.D., doc., prof. a tak dále. Mrkni třeba tady: https://cs.wikipedia.org/wiki/Akademick%C3%BD_titul

5 Jindra Jindra | 29. března 2016 v 21:26 | Reagovat

Nojo, to už je opravdu silně akademická záležitost, to pro vykonávání profese normální člověk ve firmě na nic nepotřebuje.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama